Deprecated: Function ereg_replace() is deprecated in /var/www/clients/client90/web3083/web/lap_sablon6.php on line 17
assasin's creed - assasinscreed - sokoldal.hu

assasin's creed

Főoldal Assasin's Creed Assasin's Creed 2 Assasin's Creed Brotherhood Singleplayer Assasin's Creed Brotherhood Multiplayer Assassin's Creed Brotherhood: Da Vinci eltűnése Assasin's Creed Revelations Singleplayer Assasin's Creed Revelations Multiplayer Fórum








Assasin's Creed Brotherhood Singleplayer

Akik játszottak a második résszel (mind játszottatok, ugye?) azonnal otthonosan érzik majd magukat a játékban, ugyanis percre pontosan ott vesszük fel a fonalat, ahol a kettes részben letettük. Ezio értetlenül áll a Vatikán közepén, 2012-ben pedig Desmond a kis kompániájával együtt menekül a templomosok elől. Amíg az utóbbiak a „jelenben” éppen Monteriggione falai között találnak menedéket, addig a nemes itáliainak menekülnie kell otthonából, ugyanis a Borgiák nagyon durván rátörik az ajtót. Mario nagybácsi elesik, Ezio vagyona odavész, s ő maga is csak súlyos sebek árán menekül meg az ostromlók elől. Az eszmélés Rómában éri hősünket: se pénz, se felszerelés, se családi segítség, csak a bosszú marad, és a totális újrakezdés. Ez utóbbi két feladat megoldása vár a játékosra, támogató hátteret, birodalmat kell építeni, és le kell számolni az ellenlábasainkkal. A cél elérése szerencsére nem lesz fáklyásmenet (habár fáklya lesz benne bőven), egy kifejezetten összetett és szerteágazó játékmenetet kapunk, sőt, a Brotherhood tulajdonképpen átlényegült egy sandbox programmá, ahol a központi történet végigvitele mellett számos megoldandó feladat vár még ránk, és gyakorlatilag szabad kezet kapunk, azzal és akkor foglalkozunk, amivel és amikor akarunk.

A játék ezúttal egyetlen helyszínnel operál, Rómával, azonban aki húzná a száját, hogy korábban több várost is meglátogathattunk, annak megsúgom, hogy Róma hatalmas, azaz jobban mondva, Róma HATALMAS – több, egymástól elkülönülő, kinézetben is eltérő kerületre oszlik, és még az agglomeráció egy része is bejárható. A játéktér mérete bőven felülmúlja a második részben helyet kapó Velence alapterületét, bejárni az egészet embertelenül hosszú idő, és nagy megkönnyebbülésünkre ezt érzékelték a fejlesztők is, így ezúttal már lovakkal is közlekedhetünk a városon belül (egyetlen füttyentés, és máris mellettünk terem egy paripa), sőt, a település alatti csatornarendszert is használhatjuk a gyorsabb közlekedésre. Ez utóbbi esetében a város különböző pontjain található lejáratokat „zsupszkulcsként” használva utazhatunk villámként a fix pontok között – persze csak akkor, ha megvásároltuk és felújítottuk ezeket a lejáratokat. 

Bizony ám, vásárolni és felújítani kell, akárcsak Monteriggione esetében, csak ezúttal jóval nagyobb léptékben. A kezdőtőkét Machiavellitől kapjuk a játék elején, és nemcsak csatornalejáratokat lesz lehetőségünk a tulajdonunkba vonni, de kovácsok, szabók, lovardák, orvosok, műkereskedők és bankok várják, hogy újranyissuk és felújítsuk a telephelyeiket, sőt, mindenféle római épületeket is megvásárolhatunk (igen, a Colosseumot is). Minél több üzlet és egyéb porta van a birtokunkban, annál több pénz vándorol idővel a zsebünkbe (konkrétan húszpercenként). Szerencsére a dolog azért nem olyan egyszerű, hogy csak végigszaladunk Rómán és megveszünk mindent, ami az utunkba kerül. A várost a Borgiák uralják, és addig nincs lehetőségünk a saját üzleteink megnyitására, amíg az egyes kerületeket fel nem szabadítjuk az ellenfél nyomása alól. Ahhoz, hogy egy-egy területen megtörjük az ellenlábasaink uralmát, meg kell keresni a városszerte elszórt Borgia-tornyokat, el kell tenni láb alól az éppen ott állomásozó Borgia-kapitányt, majd ha ezzel megvagyunk, akkor fel kell mászni a magasba, és nemes egyszerűséggel fel kell gyújtani az egész kócerájt. Letudván a rombolást, a torony hatósugarában felszabadul Róma és annak lakossága, mi pedig kedvünk szerint vásárolhatjuk az épületeket és nyithatjuk meg a később kellemes hasznot hozó épületeket. Toronyból és üzletből pedig akad jó pár Róma-szerte, így ha csak ezzel kívánunk foglalkozni, már akkor simán eltöltöttünk négy-öt órát a játékkal. Szerencsére a Brotherhoodban nem csak ezzel lehet pepecselni, hiszen van itt néhány frakció, akik szintén el fognak látni minket egynéhány küldetéssel. 

A legújabb Assassin’s Creed alcíme nem véletlenül Brotherhood (testvériség), ugyanis Ezio csakis akkor képes végleg legyűrni a Borgia hatalmat, ha megalakítja a saját frakcióját, ami nem más, mint a bérgyilkosok céhe. A fő szál egy adott pontjától lehetőségünk lesz a Borgia hatalom által üldözött/bántalmazott embereket (őket külön ikon mutatja majd a térképen) a saját zászlónk alá toborozni, és ezek az újonnan verbuvált bérgyilkosok nemcsak hogy a segítségünkre lesznek (elkaphatják az előlünk menekülőket, közbeavatkoznak, ha komoly túlerővel találjuk szemben magunkat), ha hívjuk őket, de Európa-szerte (Firenzében, Londonban, Franciaországban vagy épp Portugáliában) küldetésekre küldhetjük őket, hogy ott is rendet rakjanak, ahová a mi kezünk már nem ér el. Ahogy nő a hatalmunk Rómában, úgy növelhetjük a testvériségünkbe szervezett emberek számát, akik minden egyes sikeres küldetés után tapsztalati pontokat kapnak, amit aztán mi kedvünk szerint költhetünk mondjuk a „páncélzatukra”, a képességeikre vagy a fegyvereikre. A játék ezen része lényegében egy Assassin Manager, tehát a kiosztott küldetéseik számunkra nem hoznak aktív játékélményt, de azért remek érzés látni, ahogy egyre több ember felett rendelkezünk, ahogy követik a parancsainkat, megoldják a küldetéseiket (a siker nem mindig garantált, egy-egy akció akár a katoná(in)k halálával is végződhet), és ahogy a folyamatos fejlődésnek köszönhetően komoly bérgyilkossá válnak. Olyan ízt kölcsönöz ez a játéknak, amihez foghatót nem nagyon éreztünk még eddig videojáték kapcsán. 

És ez még csak a jéghegy csúcsa, hiszen az újdonságok listája csak egy meglehetősen hosszú papírra férne ki. A teljesség igénye nélkül említenénk például a végre kihívást is biztosító, új kombókkal és animációkkal dúsított harcot, az új fegyvereket (pl. számszeríj), a teljesen új ellenfeleket Romulus követőinek a képében, a profibb lovas küzdelmet, az okosabb, taktikusabb ellenfeleket, hogy a leölt őröktől végre egy csomó zsákmányt szerezhetünk, hogy a boltokban végre tényleg változatos fegyverkínálatból csemegézhetünk, és hogy lehetőségünk van még az üzleteken belüli kereskedésre is (mivel csak így nyithatunk meg igazán extra pengéket és egyéb okosságokat). Ezenfelül most már bármikor kedvünk szerint felállhatunk az Animusból, hogy 2012-ben Desmonddal kalandozzunk egy kicsit. S ha ez még nem lenne elég, akkor ott vannak a visszatérő elemek is, a galamboktól „beszerzett” bérgyilkosküldetések, felkutathatjuk a 16-os alany újabb rejtvényeit, feltárhatunk sírkamrákat, összeszedhetünk egy újabb különleges páncélt, ismét kergethetünk tolvajokat és futárokat, gyűjthetünk tollakat és zászlókat, és becserkészhetjük a városszerte elbújtatott kincsesládákat. Csupa-csupa olyan elem, ami még színesebbé, még tartalmasabbá, még hosszabbá, és ami a legfontosabb, még élvezetesebbé teszi a játékot. S ugye eddig még csak a single-player részről szóltam…







www.assasinscreed.sokoldal.hu
Tetszett ez az oldal? Mutasd meg az ismerőseidnek is!